Szanowni Państwo,
od 15 czerwca 2020 r. dostępne są już najnowsze aktualizacje naszych programów. Aktualizacja zwiększa numer wersji - odpowiednio - do wartości 6.8 lub 6.18.
Oprócz szeregu zmian w funkcjonalności przypominamy, że aktualizacja 6.8 / 6.18 zakłada:
1. Posiadanie zainstalowanego silnika baz danych Firebird w wersji 2.5.
BRAK SPEŁNIENIA OBU POWYŻSZYCH WARUNKÓW, DLA KAŻDEJ Z POSIADANYCH APLIKACJI I BAZ DANYCH ARISCO, SPOWODUJE BRAK MOŻLIWOŚCI WYKONANIA AKTUALIZACJI. JEŻELI WARUNKI NIE ZOSTANĄ SPEŁNIONE PRZY PRÓBIE AKTUALIZACJI MOŻEMY OTRZYMAĆ NASTĘPUJĄCY KOMUNIKAT:
DLA UŻYTKOWNIKÓW APLIKACJI GOMiG - dopuszczalna jest wersja Firebird 3.0 i nie są wymagane żadne działania dodatkowe - aktualizację można przeprowadzić w sposób standardowy.
Niektórzy z Państwa posiadają już spełnione oba powyższe warunki i dla tych użytkowników cały proces przeprowadzenia aktualizacji nie będzie się różnił niczym od dotychczas przeprowadzanych.
Należy jednak przyjąć, że w niektórych instancjach zarówno silnik baz danych Firebird, jak i struktura baz danych są w niższych wersjach niż konieczne. Wtedy wymagane będzie podjęcie szeregu działań techniczno-informatycznych, jeszcze PRZED wykonaniem procesu aktualizacji, mających na celu spełnienie warunków opisanych w punktach 1 i 2.
Działania te zostały szczegółowo opisane w dokumentach, dostępnych pod poniższym linkiem (plik zip):
https://www.arisco.pl/pobierz/0740bb92e583cd2b88ec7c59f985cb41
Ze względu na charakter opisanych czynności oraz wiedzę potrzebną do ich rzetelnego wykonania zalecamy, aby prace te zlecić osobie zajmującej się sferą informatyczną w Państwa Jednostce.
Istnieje również możliwość zamówienia kompleksowej usługi weryfikacji stanu baz danych Państwa systemów oraz przeprowadzenia aktualizacji silnika baz danych Firebird i struktury wewnętrznej baz danych programów Arisco. Usługa ta jest dodatkowo płatna. Koszt wykonania usługi wynosi 600 zł netto (+23% VAT).
Po aktualizacji każdego z programów do wersji 6.8 / 6.18 szczegółowe informacje o zmianach znajdą Państwo w menu "Pomoc" / "Historia zmian w programie".
W razie jakichkolwiek wątpliwości nasz Dział Pomocy Technicznej pozostaje do Państwa dyspozycji.