Pakiety
Rejestr Zdarzeń Nadzwyczajnych w DPS i PCO

Rejestr Zdarzeń Nadzwyczajnych w DPS i PCO

Pakiet: Pomoc Społeczna

Nowelizacja ustawy o pomocy społecznej z dnia 28 lipca wprowadza konieczność rejestracji zdarzeń, które ustawodawca określa jako nadzwyczajne w domach pomocy społecznej i domach opieki. Zgodnie z ustawą, od 1 stycznia 2024r., zaistnieje konieczność prowadzenia rejestru w DPS i PCO. Nasze rozwiązanie informatyczne SODARIS jako jedyne na rynku zostało wyposażone w Rejestr Zdarzeń Nadzwyczajnych. 

Dzięki możliwości rejestracji zdarzeń przez praktycznie każdego użytkownika SODARIS oraz zapewnieniu poufności zapisanej informacji, wypełniamy założenia ustawy dotyczące kwestii dokonywania zgłoszenia. Kolejnym krokiem jest analiza wpisów i akceptacja jedynie tych, które, zdaniem osoby upoważnionej do prowadzenia rejestru zgłoszeń o zdarzeniach mających charakter nadzwyczajny, faktycznie mogą być potraktowane jako zdarzenia nadzwyczajne. Taka akceptacja jest równoznaczna z potraktowaniem zgłoszenia jako zdarzenia nadzwyczajnego. Ostatni etap to wysyłka rejestru po uprzedniej anonimizacji danych. SODARIS usunie dane osobowe z przygotowanego rejestru zdarzeń nadzwyczajnych i zgodnie z ustawą wygeneruje plik pdf do wydruku lub elektronicznej wysyłki do jednostki nadrzędnej. 

Po wielu konsultacjach z dyrektorami domów pomocy społecznej oraz menadżerami placówek całodobowej opieki, przyjęliśmy rozwiązanie zapewniające łatwość rejestracji zdarzeń nadzwyczajnych, poufność danych oraz możliwość decydowania przez osoby odpowiedzialne za prowadzenie rejestru o tym, czy zgłaszane zdarzenie faktycznie można zaliczyć do rejestru zdarzeń nadzwyczajnych. W sytuacji, gdy pojawią się dodatkowe wytyczne co do katalogu zdarzeń lub sposobu ich wysyłania do jednostek nadrzędnych, SODARIS zostanie zaktualizowany, aby zapewnić Państwu bezpieczne i zgodne z ustawą narzędzie.

Informacje o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień cookies w przeglądarce.