Pakiety
GOMiG - integracja z systemem EZD SIDAS

GOMiG - integracja z systemem EZD SIDAS

Pakiet: Ochrona Środowiska

Moduł wymiany danych systemu GOMiG z systemem EZD SIDAS ma na celu umożliwienie przekazywania dokumentów generowanych z poziomu systemu dziedzinowego do obiegu dokumentów EZD. Wymiana danych odbywa się z poziomu zarówno modułu podstawowego jak i modułu wymiarowego systemu GOMiG. Dokumenty przekazywane poprzez szynę API generują poniższą ścieżkę kancelaryjną:

  1. utworzenie sprawy w systemie EZD lub wyszukanie sprawy założonej z poziomu EZD SIDAS,
  2. przekazanie numeru dokumentu systemu dziedzinowego,
  3. wygenerowanie i przekazanie pdf na podstawie szablonu wzorców wydruków systemu dziedzinowego,
  4. wskazanie formy doręczenia wygenerowanej z systemu dziedzinowego paczki.

Dla wersji szyny API 1.4 wymiana danych z systemem EZD umożliwia przekazywanie dokumentów z systemu dziedzinowego w ramach poniżej zdefiniowanych procesów:

  • zawiadomienie GOMiG,
  • naliczenie płatności GOMiG,
  • decyzja GOMiG,
  • zaświadczenie o wpisie do RDR systemu GOMiG.

System umożliwia generowanie spraw wraz z dokumentami w formie pojedyńczego przekazania lub poprzez opcję przekazania seryjnego. Wskazanie rodzaju i formy przesyłki uzależnione jest od pobranych z systemu EZD form przesyłek obowiązujących w ramach obiegu dokumentów danego urzędu. W przypadku wskazania formy e-doręczenia system dziedzinowy poprzez szynę API w pierwszej kolejności weryfikuje czy dla wskazanej osoby do doręczenia został nadany adres do e-doręczeń w centralnej bazie. Jeśli adres nie zostanie poprawnie zweryfikowany, użytkownik będzie musiał wskazać inną, alternatywną  formę doręczenia przesyłki.

System umożliwia również komunikację z szyną API w zakresie pobrania dokumentów zarejestrowanych w ramach systemu EZD. Identyfikacja pobranych dokumentów jest realizowana poprzez:

  1. wyszukanie identyfikatora podmiotu składającego dany dokument,
  2. wyszukanie dla wskazanego podmiotu konta wymiarowego z jakim został zarejestrowany w ramach systemu GOMIG,
  3. powiązanie dokumentu ze znalezionym dla danego podmiotu kontem wymiarowym.
Korzyści z integracji z systemem SIDAS:
  • Automatyzacja procesów: Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie dokumentów i danych między systemami, eliminując potrzebę ręcznego wprowadzania informacji i zmniejszając ryzyko błędów.
  • Usprawnienie przepływu informacji: Dzięki integracji, informacje zawarte w dokumentach są łatwo dostępne w innych systemach, co przyspiesza procesy decyzyjne i operacyjne.
  • Poprawa jakości danych: Automatyczne przenoszenie danych między systemami zmniejsza ryzyko niespójności i błędów, co prowadzi do wyższej jakości informacji.
  • Zwiększenie efektywności: Pracownicy nie muszą tracić czasu na ręczne przepisywanie danych między różnymi systemami, co pozwala im skupić się na bardziej strategicznych zadaniach.
  • Lepsza kontrola i śledzenie dokumentów: Integracja umożliwia śledzenie dokumentów na różnych etapach procesów instrukcji kancelaryjnej, zapewniając lepszą kontrolę nad przepływem informacji.
  • Redukcja kosztów: Automatyzacja procesów i eliminacja papierowej dokumentacji przyczyniają się do zmniejszenia kosztów operacyjnych.

Informacje o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień cookies w przeglądarce.